KISS I ÖRAT

Alla inlägg den 16 november 2011

Av San - 16 november 2011 21:59

  Åh fy! Mamma ringde när jag kommit hem från skolan och fråga om jag ville ha en gurka.. Så.. ah. HAHA. Here i am, hos mamma, brist på annat. Innan hon gick och la sig för en timma sen så kom hon och skulle pussa på mig, och så slickar hon mig i ögat! -.- Försökte spotta på henne men hon sprang iväg! Min älskade mor.   


Igår natt så låg jag och Daniel i sängen och glodde film, vi båda störde oss på alla donken och max reklamer som gjorde oss hungriga, så vi åkte faktiskt till Max typ 12 - 12:30 eller va klockan nu var på natten. Det var såååå gott. Sen när vi var mätta och belåtna bilade vi till Dannes nya crib och spanade, skiiit fint och han flyttar in imorgon och då ska jag natta över där om allt går som det ska.   


Jaha.. Vad mer är nytt.. Uhm inget. Jag ska snart gå hem, slå upp ett skumbad, och bada ihjäl. sen ska jag glo Cheaters och Jerry Springers, sen sova.   


Har ekonomi möte imorgon innan skolan, inget jag ser fram emot, vet inte ens vilken tid men jag skulle få ett samtal halv 9 imorgon bitti och få mer info. Orkar inte missa plugg för ett skit möte, så säger dom en tid då jag har skola så får det va.   


Jaja, mina små svettlökar. I'm out!


 

Av San - 16 november 2011 13:12

Språket.. Ja det vi använder här i cyberrymden är ju inte alls som det språket vi använder när vi talar eller skriver seriösa grejer, som CV eller brev till mormor. Jag talar som jag skriver, tyvärr, så old folks har svårt att förstå vad jag säger, men jag kan prata och skriva duktig svenska när jag orkar, ja som nu. 

Många ungdommar idag som tar förkortningar  vi använder när vi spelar spel eller vad vi nu gör vid datorn, till språket vi använder när vi pratar med folk. Det blir en vana för oss som sitter största delen av vår tid vid datorn. Jag säger "lol, irl, atm, fyi" och massor. För vissa kan jag låta smart, för andra dum i huvudet. Men ja, jag erkänner att det är irriterande med folk som pratar på det sättet men det är svårt att bara sluta när man har det som en vana. Jag använder mig också av mycket svenska förkortningar, och det är jag inte ensam om, men jag menar, vem orkar skriva hela ord på sms när man kan korta ner allt. Simpelt. Fast skriver jag sms till mor min så slösar jag några sekunder extra på att skriva hela ord då hon föddes på stenåldern och hänger inte med i nutiden. 


Det skulle inte förvåna mig om inte alla dessa förkortningar hamnar i ordboken faktiskt.



 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hönsgröt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du bada i varm ost om du fick chansen?
 Absolut
 Hell to the NO

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards